Homemade Bounty’s

Homemade Bounty’s
De regels van mijn moeder betreffende snoepen waren vroeger altijd kristalhelder: er mocht pas een snoepje uit het snoepblik gepakt worden als zij daar toestemming voor had gegeven. Deze regel stiekem overtreden durfde ik niet. Ik heb haar zelfs een keer gebeld terwijl ze aan het werk was, om te vragen of ik iets uit het blik mocht pakken. 


Mijn meest favoriete snoepje toen (en nu eigenlijk nog steeds): de Bounty. En dan niet de melk-variant, maar degene die omhuld is met pure chocolade. Mmmm. De combinatie van kokos en chocolade is gewoon goddelijk lekker. In mijn achterhoofd had ik al lange tijd het idee om ze een keer zelf te maken. Toen ik een tijdje geleden lamingtons gemaakt had en er nog voldoende geraspte kokos over was, besloot ik dit idee maar eens ten uitvoer te brengen. 


Op het internet wemelt het van de homemade Bounty recepten, maar ik besloot mijn eigen variant te maken. En het resultaat overtrof eerlijk gezegd mijn verwachtingen. Mijn proefpanel en ik vonden ze smaakvoller dan de fabrieksexemplaren. De kokosvulling is heerlijk smeuïg en de kokossmaak explodeert echt in je mond. Wel een kleine waarschuwing vooraf: deze homemade Bounty’s zijn echt gevaarlijk lekker, één hap en je wilt ze allemaal. 


Tip: gekoeld zijn ze het aller-lekkerst.

 


Ingrediënten

  • 240 g geraspte kokos
  • 240 g witte basterdsuiker
  • 30 g bloem
  • 150 g melk
  • 60 g roomboter
  • 1 ei, losgeklopt
  • snuf zout
  • 500 g melkchocolade

Extra nodig

Vierkante bakvorm (met losse bodem) van 20 bij 20 centimeter, bakpapier, taartrooster

Tijd (ongeveer)

45 minuten bereiding, 20 minuten oven, 5 uur wachten

 

  • Verwarm de oven voor op 180°C. Vet de vierkante bakvorm in en bekleed de binnenzijde met bakpapier. Laat het papier over de rand hangen. 
  • Meng in een kom 240 g geraspte kokos met 240 g witte basterdsuiker en 30 g bloem.
  • Verwarm 150 g melk met 60 g roomboter (in blokjes) in een steelpan en roer tot de boter gesmolten is.
  • Roer het melkmengsel door het kokosmengsel.
  • Meng ten slotte het losgeklopte ei en een snuf zout erdoor.
  • Schep het kokosmengsel in de bakvorm, druk aan en strijk glad.
  • Bak de kokoskoek ca. 20 minuten in het midden van de voorverwarmde oven.
  • Haal de koek uit de oven en laat volledig afkoelen in de bakvorm.
  • Plaats de bakvorm enkele uren afgedekt in de koelkast om de koek koud te laten worden. 
  • Haal de bakvorm uit de koelkast, trek de koek aan het bakpapier uit de vorm en leg de koek (zonder het bakpapier) op een snijplank.
  • Snijd eventuele harde randjes van de koek en snijd de koek in gelijke rechthoekige repen. 
  • Gebruik eventueel een ovale uitsteker (die groter is dan een reep) om de uiteinden van de repen af te ronden. 
  • Tempereer 200 g melkchocolade.
  • Doop de onder- of bovenzijde van elke reep in de chocolade. Laat de chocolade uitharden.
  • Tempereer de overige 300 g melkchocolade samen met de al getempereerde chocolade.
  • Plaats de repen met de chocolade-zijde naar beneden op een taartrooster. Giet de chocolade over de repen heen. Zorg ervoor dat ze helemaal bedekt worden. 
  • Laat de chocolade uitharden.
  • Serveer. 



Reacties

  1. Oh, deze zien er heerlijk uit! Wat goed dat je zelf een recept voor de vulling hebt bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten